IT/Helpdesk

Vi vill att du snabbt och enkelt ska kunna börja använda de IT-tjänster som du har tillgång till under din studietid hos oss. Här har vi samlat IT-relaterad information som du kan ha nytta av.

Helpdesk

Vid IT-relaterade frågor, incidenter och beställningar är du välkommen att kontakta vår Helpdesk.

Helpdesk nås på:
Telefon: 08-553 425 45
E-post: helpdesk [at] fhs.se

Helpdesk mottagningsdisk finns vid registraturen.
Öppettider enligt nedan:

Måndag

disk 9-15
telefon och e-post 9-17
lunchstängt 11-12

Tisdag-Torsdag

disk 8-15
telefon och e-post 8-17
lunchstängt 11-12

Fredag

disk, telefon och e-post 8-14
lunchstängt 11-12

Systemunderhåll

Sista fredagen varje månad har IT-avdelningen systemunderhåll från 15.00 till och med efterföljande måndag 08.00. Detta innebär att nätverk och alla system periodvis inte är tillgängliga.

Trådlöst nätverk

Studerande får möjlighet att ansluta sig till EDUROAM-nätverket vid kursstart.

Lösenord

Lösenord måste bytas var 6:e månad.

Läs mer om lösenord här

Lärplattform (LMS)

Adress: https://fhslms.itslearning.com
Inloggningsuppgifter: Ditt FHS-konto.

Läs om utbildningsportalen LMS

E-post

Internet krävs för åtkomst till webmail. Adress: http://webmail.fhs.se

Läs om lagringspolicy – e-postlåda

Web-mail - att läsa skolans mail hemifrån